Fotografisanje hrane je neverovatno popularno na društvenim mrežama. Jedan pogled na Instagram dovoljan je da saznate: volimo da delimo slike hrane. Deljenje slike hrane možda je samo nekoliko koraka od deljenja te hrane sa drugima. To obuhvata neko zajedništvo, skoro kao da zajedno lomite pogaču.
Objavljivanje slika hrane onlajn pojavilo se kao trend u isto vreme kada je Instagram, društvena mreža fokusirana na slike, naglo dobila na popularnosti.
Za fotografe koji su zainteresovani za snimanje ukusnih jela to predstavlja izazov zato što je teško izdvojiti se u moru slika hrane. Jasmin Albatoul, profesionalni fotograf i influenser za fotografisanje hrane iz Alžira, dobro je upoznata sa tim izazovom. Nailazila je i na druge izazove.
„Kao žena, tamo gde živim, ne mogu da putujem sama niti da idem po gradu i snimam ulične fotografije“, kaže ona. „A kada sam bila na univerzitetu, prijatelji su mi uvek govorili: „Ne možeš da živiš od fotografije, to je samo hobi“. Ali ja sam rekla: „Da, mogu. Snimaću fotografije kod kuće.“
HRANA
Saveti i trikovi koji će vam omogućiti da poboljšate fotografisanje hrane
Ispostavilo se da je Jasmin bila u pravu. Ona je sada profesionalni fotograf. Njeni dinamični, raznobojni i često nadrealni snimci privlače pažnju – i mogu da dovedu do toga da vam krene voda na usta. Njen jedinstveni stil i primamljive slike doveli su do mnogih angažovanja za komercijalne fotografske projekte, a njena stranica na Instagramu ima publiku od 105 hiljada pratilaca (do sada).
Deo onoga što čini da se Jaminine fotografije izdvajaju na Instagramu predstavlja njihov profesionalni sjaj. Ona kaže da postoji značajna razlika između slikanja hrane u restoranu pre nego što je pojedete i oblikovanja hrane za komercijalno snimanje pomoću odgovarajućeg fotoaparata.
„Ljudi uglavnom fotografišu hranu u restoranima telefonom, bez prethodnog planiranja ili bilo kakve dodatne opreme“, kaže ona. „To su spontane slike koje dele putem priča na društvenim mrežama, ali kada govorimo o profesionalnom ili komercijalnom fotografisanju hrane, to je drugačija stvar.“
Ako ste zainteresovani da unapredite veštinu fotografisanja hrane na profesionalni nivo, Jasmin kaže da je ključno da zadatku priđete sa kreativnošću. Jasmin je dosta usredsređena na kadriranje slika po bojama i na dodavanje pokreta, a to postiže pomoću kombinacije neuobičajenih rekvizita – kao što su konac i ulje.
„Više ne mogu da radim bez boce ulja i četke, zato što želim da hrana bude upečatljivo sjajna.“
Nastavite da čitate da biste saznali njene savete i trikove koji će vam pomoći da dodate novu dimenziju fotografisanju hrane.
1. Uzmite u obzir boju svake namirnice dok oblikujete snimak.
U pogledu percepcije boja, ljudi imaju prednost nad većinom životinja. Naučnici se uglavnom slažu: jedan od razloga zašto vidimo u boji je to što je to bilo korisno našim precima za uočavanje voća i utvrđivanje njegove zrelosti.
„Boje biram u skladu sa opštim atmosferom restorana ili hrane, kao i okruženjem iz kojeg potiče. Na primer, volim plavu boju kao pozadinu za morske plodove, zato što ona blago nagoveštava njihovo poreklo.“
Ima smisla da boja treba da bude glavni faktor za fotografisanje hrane. Boje privlače našu pažnju. A ako izaberete odgovarajuće boje koje ćete uklopiti, cela kompozicija će biti upečatljiva, sa svetlim i živopisnim izgledom.
„Na primer, plava izgleda prelepo uz narandžastu boju škampa. Izbor elemenata na svakoj fotografiji, uključujući boju pozadine, određuje glavni subjekat.“
2. Oblikujte ceo snimak, a ne samo hranu.
Kao fotograf hrane, cilj vam je da zabeležite više od hrane. Pribor i escajg su dva primera stvari koje obično idu uz hranu. Ali ne bi trebalo da posuda u koju se hrana fotografiše bude vaša posuda za svakodnevnu upotrebu. Treba da upotpuni ostatak kompozicije. Još jedno dobro pravilo je da se pronađe posuda koja je malo veća od prosečne, radi udobnog prezentovanja hrane.
„Kada jedemo, poslužujemo hranu na tanjiru koji je najčešće beo i običan. Zbog toga je veoma važno da izaberete posuđe i escajg tako da izgledaju luksuzno, zbog čega će i hrana izgledati prelepo.“
Kada razmišljate o rekvizitima za fotografisanje hrane, ne bi trebalo da razmišljate samo o bojama. Takođe treba da uzmete u obzir materijal i opštu estetiku subjekta. Drvene kašike, na primer, izgledaju prirodnije od metalnih i ne odbijaju svetlo, što ih čini poželjnijim za mnoge snimke.
Možete, naravno, da stavite hranu na tanjir, ali postoje i druge opcije. Komad mermera može da doda malo težine, grandioznosti i sofisticiranosti. (Ovo je takođe odlično za snimanje zamrznutih poslastica poput sladoleda, jer ih održava hladnim.) Takođe, postolja za torte pružaju upečatljiv način za organizovanje hrane sa jasnim naglaskom.
Drugi rekviziti, kao što je sveže začinsko bilje, nagoveštavaju svežinu i ukus, ali i dodaju novu dimenzije boje i teksture. Začini i dodaci za posipanje takođe mogu da nagoveste dodatne ukuse. Ne zaboravite na stolnjake i druge kuhinjske predmete da biste u kadar dodali željenu boju.
3. Pronađite kreativne načine za nameštanje i oblikovanje hrane – uz neke neočekivane predmete.
U svakom žanru fotografije postoje određeni trikovi zanata koje obično možete da naučite samo kroz iskustvo. U ovom slučaju pitali smo Jasmin, pa možemo da otkrijemo neke profesionalne tajne o načinima nameštanja i oblikovanja hrane.
„Jedna od najvažnijih stvari kod fotografisanja hrane je dodavanje određenih trikova kako bi hrana izgledala ukusno i što duže trajala“, kaže Jasmin.
Neki od ovih trikova koji čine da hrana izgleda ukusno, ne moraju nužno da zvuče ukusno – kao što je prskanje motornog ulja po palačinkama.
„Tečnost za pranje sudova možemo da koristimo kako bismo penu na kafi održali što duže. Meso takođe podmazujemo uljem kako bi izgledalo sjajno i još ukusnije. Takođe ćemo šlag zameniti penom za tuširanje, zato što traje duže i na nju ne utiče toplota osvetljenja.“
4. Dodajte kretanje na snimak pomoću pametnih rekvizita i uređivanja.
Uopšteno gledano, hrana se ne pomera. Iz tog razloga, predstave hrane na slikama se najčešće prikazuju kao „mrtva priroda“. Međutim, moderna fotografija može da udahne više života slikama nego što su slikari poput Monea mogli da zamisle.
„Kretanje na slici prenosi upečatljiviju priču. Kada vidite sliku sa statičnom kompozicijom, može da bude dosadna. Ništa se ne dešava. Možda se kasnije nećete sećati slike. Međutim, dodavanje pokreta slici čini je jedinstvenom i nezaboravnom.“
Gledanje Jasmininih slika hrane, od kojih mnoge izgledaju kao da su uhvaćene u pokretu, pokazuje koliko primamljiva može da bude dinamična fotografija hrane. Na većini njenih radova, hrana izgleda kao da se sklapa, sa završnim garnirungom koji je uhvaćen u vazduhu. U drugim situacijama, Jasmin kreira slike koje izgledaju kao da pokazuju rastavljanje hrane radi otkrivanja sastojaka, kao što je prikazano iznad.
Jasmin kaže da koristi tanke drvene štapiće i lepak za postavljanje malih komada hrane u položaje radi stvaranja iluzije kretanja na fotografiji. Zatim vešto uklanja štapiće kasnije pomoću softvera za uređivanje. Možete da koristite i konac ako želite da nešto izgleda kao da lebdi u vazduhu.
„Elemente slike, kao što su kolačići, na primer, ili bilo koji kolač, možete da pričvrstite pomoću tankih drvenih štapića“, kaže Jasmin.
Takvi trikovi su korisni za snimanje u situacijama prepunim akcije, kao što je prženje večere u voku. Ne zaboravite: akcija može da se javi u mnogim oblicima, od sira koji se lepi za tanjir dok podižete parče pice sa njega do pare koja se polako uzdiže iz šoljice kafe.
5. Zabeležite proces rada iza kulisa, kako biste ga podelili na društvenim mrežama.
Veliki trend na društvenim mrežama za profesionalne fotografe je „postavka u odnosu na snimak“. Ovi karuseli slika ili video zapisi otkrivaju proces iza zadivljujućih fotografija povlačenjem zavese, kako bi pokazali trud koji stoji iza svake kompozicije.
Ova otkrivanja inspirišu druge fotografe jer pokazuju magiju koja se odvija pre nego što klikne okidač fotoaparata.
Ne zaboravite: kroz deljenje fotografija hrane možemo da se povezujemo. Hrana je nešto što povezujemo sa zajedništvom, a to je jedan od razloga zašto je fotografisanje hrane postalo toliko popularno. Deljenjem slika hrane, privatni obrok može da se pretvori u uzajamno poštovanje.
Jedna studija je utvrdila da snimanje hrane takođe može da ima pozitivan uticaj na ukus. Naučnici su tražili od jedne grupe učesnika da snime hranu pre nego što je pojedu. Druga grupa je jela istu hranu, ali bez snimanja. Prva grupa, koja je fotografisala hranu, prijavila je da je imala bolji ukus.
Fotografisanje hrane je nešto što treba slaviti, jer nam pomaže da se okupimo. A možda i najvažnije – čini da hrana bude ukusnija.
Da biste saznali više o tome kako Jasmin pravi zadivljujuće snimke hrane, pogledajte njenu opremu za fotografisanje hrane.*
* Dostupno je samo na određenim jezicima.
Srodni proizvodi
-
Fotoaparati bez ogledala
EOS R5
Preispitajte ono što znate o fotoaparatima bez ogledala. Beskompromisne performanse modela EOS R5 uneće revoluciju u vaše fotografisanje i snimanje filmova. -
Objektivi za EOS R
RF 24-105mm F4L IS USM
Lagan i svestran zum objektiv 24-105mm f/4 L serije sa brzim i tihim autofokusom i 5 koraka stabilizacije slike. -
Makro objektiv
RF 100mm F2.8L Macro IS USM
Profesionalni RF makro objektiv RF 100mm F2.8L MACRO IS USM savršen je za slike u prirodnoj veličini sa uvećanjem od 1,4x i zadivljujuće portrete, uz kvalitet serije L.