Fotografisanje sa blicem može delovati zahtevno, ali u suštini, blic je sasvim jednostavan komad opreme. Njegova svrha je da naglasi delove slike sa malo svetla u pravom trenutku. Ponekad je to možda potrebno zbog slabog osvetljenja, ali u drugim slučajevima možete da koristite blic u kombinaciji sa ambijentalnim osvetljenjem kako biste dobili upečatljive fotografije. Blic Speedlite nudi brojne opcije za kreativnost, naročito u akcionoj i sportskoj fotografiji. Možete izabrati da zamrznete akciju, da snimite zamućen pokret ili da iskoristite oba efekta u jednom kadru.
Bilo da nemate iskustva u korišćenju blica ili da tražite nove ideje za kreativne tehnike osvetljenja, nudimo vam nekoliko saveta za korišćenje blica Speedlite za akcionu i sportsku fotografiju od koje zastaje dah.
AKCIONA FOTOGRAFIJA
Poboljšajte kvalitet akcione fotografije pomoću bliceva Speedlite
1. Zamrznite akciju pomoću brze sinhronizacije
Mnogi fotoaparati su ograničeni na maksimalnu brzinu zatvarača od 1/200 s kada se koristi blic, što može biti suviše sporo za zamrzavanje subjekata koji se brzo kreću. Međutim, ako su fotoaparat i blic kompatibilni, kao što su Canon EOS RP i Canon Speedlite 600EX II-RT koji se koriste ovde, možete da snimate u režimu brze sinhronizacije (HSS). Na taj način dobijate mnogo veće brzine zatvarača.
Za snimanje ljudi koji hodaju unaokolo dovoljna je brzina zatvarača od 1/250 s, dok je brzina od 1/1000 s bolji izbor za snimanje akcione scene bez zamućenja ako se subjekat kreće malo brže, poput trkača ili skejtera. Nedostatak režima HSS je u tome što blic mora da aktivira seriju munjevito brzih impulsa kako bi se poklopio sa dve zavesice zatvarača fotoaparata, što znači da se maksimalna snaga blica smanjuje kako povećate brzinu zatvarača. Bez obzira na to, kada želite da osvetlite subjekat prilikom snimanja akcionih fotografija, režim HSS može biti neprocenjiv.
2. Dodajte dubinu pomoću spoljnog blica
Za spoljni blic možete da koristite bežični okidač za blic kao što su Canon Speedlite predajnik ST-E3-RT i Canon Speedlite predajnik ST-E3-RT (ver. 2). Nakon što postavite blic Speedlite na postolje ili stativ, podesite blic na režim E-TTL u kojem blic automatski podešava snagu tako da odgovara ekspoziciji ili ga podesite na ručno biranje snage, a zatim napravite probne snimke kako biste pronašli odgovarajuću snagu blica za subjekat.
3. Podeksponirajte ambijentalno svetlo kako bi subjekat bio u prvom planu
Kada kombinujete blic i dnevnu svetlost, možete da eksperimentišete sa odnosom između ova dva izvora svetla. Na primer, mogli biste namerno da podeksponirate okruženje sa dnevnim svetlom i da iskoristite blic za eksponiranje i izolovanje subjekta. Da biste to postigli, napre isključite blic dok ne podesite ručnu ekspoziciju koja podeksponira ambijentalno svetlo tako da bude mračno i tmurno. Zatim uključite blic i podesite ga na ručno biranje snage.
Napravite nekoliko probnih snimaka dok ne pronađete odgovarajuću snagu za scenu. Za ovako jaku dnevnu svetlost potrebna je velika snaga, pa zato blic najpre podesite na punu snagu 1/1, a smanjite ovu vrednost ako je prejak. Pored snage, možemo da prilagodimo i jačinu svetla, tako što ćemo ga približiti ili udaljiti od subjekta. Ako se koristi na ovaj način, naš blic Speedlite omogućava kreiranje intenzivne svetlosti oko subjekta za postizanje odgovarajuće atmosfere.
4. Podesite blic na režim sinhronizacije sa zadnjom zavesicom da biste dodali tragove
Kada aktivirate blic tokom duge ekspozicije, možete da kreirate dinamičnu mešavinu zamućenosti i izoštrenosti. Pokret kroz kadar stvara zamućenje, a kratki blic zamrzava subjekat u deliću sekunde tokom ekspozicije. Možete da odaberete da li će se blic aktivirati na početku ili kraju ekspozicije. Obično je najbolje podesiti blic na režim zadnje zavesice, tako da se aktivira na kraju. Na taj način, zamućenje stvara trag iza subjekta. Da biste koristili režim zadnje zavesice, pritisnite i zadržite dugme za sinhronizaciju na blicu Canon Speedlite dok se ne prikaže ikona sa tri strelice.
5. Koristite blic za snimke sa švenkovanjem, kako biste dobili izoštren subjekat
Švenkovanje fotoaparata sa subjektom može imati za rezultat prelepe kombinacije zamućenih i izoštrenih delova. Sa odgovarajućim tajmingom, subjekat će biti izoštren, a sve ostalo zamućeno. Švenkovanje se može obaviti bez blica, ali dodavanjem blica dobijate izoštreniji i bolje definisan subjekat. Podesite blic na režim sinhronizacije sa zadnjom zavesicom, zatim izaberite režim prioriteta zatvarača i podesite brzinu zatvarača na približno 1/30 s (ili brže za subjekte koji se brzo kreću poput automobila). Kada budete spremni, pomerajte fotoaparat prateći akciju. Možda će biti potrebno nekoliko pokušaja dok ne dobijete izoštren subjekat, ali se isplati u pogledu brzine i pokreta koje možete dobiti.
6. Iskoristite blic da biste dobili spojenu sliku
Režim MULTI je kreativna postavka blica Speedlite, koja aktivira brzi niz impulsa. Kada se koristi u kombinaciji sa dugačkom ekspozicijom, subjekat možete da snimite na nekoliko položaja u okviru kadra. Treba imati na umu da će se ovde, kao pri dvostrukoj ekspoziciji, svetliji delovi preklapati i spajati jedan sa drugim. Zato je najbolje da snimite subjekat sa tamnom pozadinom ili noću i da ga snimite dok se kreće sa jedne na drugu stranu.
Nakon što savladate ove tehnike, zašto ne biste potražili inspiraciju od profesionalnog fotografa ekstremnih sportova i Canon ambasadora Lorenca Holdera koji nam daje svoje najbitnije savete1 za korišćenje blica u akcionoj fotografiji, odnosno možete pratiti profesionalnog akcionog fotografa Dejva Mekisona koji koristi blic Speedlite EL-12.
Napisao Džejms Paterson
- Dostupno je samo na engleskom.
- Dostupno je samo na određenim jezicima.
Srodni proizvodi
-
Bežični predajnik
Speedlite Transmitter ST-E3-RT (Ver.2)
Okidajte kompatibilne radiofrekventne Speedlite bliceve sa razdaljine do 30 m. Dodatne daljinske funkcije za EL-1. -
Fotoaparati bez ogledala
EOS R8
Pređite na fotografiju i video u punom formatu i realizujte svoje kreativne ambicije.