„Bokeh“ je postao ključna reč u kreativnim krugovima. U skladu sa japanskom reči za „zamućenje“, opisuje kvalitet oblasti van fokusa na slikama. Dobar „bokeh“ je ključni faktor u tehnici izolovanja glavne tačke interesa u sceni zamućivanjem okruženja, pa je naročito efikasan na portretima i fotografijama mrtve prirode. Možete da saznate više u našem uputstvu za početnike za „bokeh“.
Prelep „bokeh“ je centralni element stila snimanja Rouzi Lag. Pored toga što je ostvaren fotograf, Rouzi je i posvećeni TikTok kreator i objavljuje korisne video zapise sa uputstvima koji ambiciozne fotografe vode kroz nove savete i trikove, korak po korak. Ovde objašnjava kako da pokažete kreativnost pomoću „bokeh“ efekta i da ga transformišete iz običnog efekta zamućivanja u nešto zaista umetničko.
KUĆNI PROJEKTI
Kreativni saveti za umetničke „bokeh“ efekte
1. Odaberite opremu
Mogućnost defokusiranja prednjeg plana ili pozadine unutar scene od ključne je važnosti za efekat „bokeh“. Potrebna vam je mala dubina polja, ali ovo može biti teško postići ako snimate smartfonom. Lako možete da pravite „bokeh“ pomoću fotoaparata sa velikim senzorom slike, poput onih u mnogim Canon fotoaparatima bez ogledala ili pomoću objektiva sa širokim otvorima blende, pa čak i telefoto objektiva.
Bilo koji Canon fotoaparat može da daje slike sa dobrim „bokeh“ efektom, a Rouzi se oslanja na Canon EOS 200D (sada ga je nasledio Canon EOS 250D) da čini baš to, ali takođe je dovoljan fotoaparat punog formata, kao što je Canon EOS RP ili EOS R6. Idealni su brzi objektivi sa fiksnom žižnom daljinom, a dostupne su odlične opcije, kao što je Canon EF 50mm F1.8 STM.
U opcije za EOS R sistem spada i Canon RF 50mm F1.8 STM, koji daje veoma prirodnu perspektivu. Za širi ugao gledanja, Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM je dobar izbor, dok je za portrete savršen Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM. Njegova kratka telefoto žižna daljina omogućava snimanje sa udobne razdaljine, bez potrebe za opsedanjem subjekta, uz laskavu, blago zaravnatu perspektivu. Oba ova makro objektiva imaju veoma malu minimalnu razdaljinu za fokusiranje, što takođe pomaže sa pružanjem zaista male dubine polja.
Na izgled „bokeh“ efekta takođe utiče i broj krilaca blende u objektivu – obično je što više bolje za primamljiv kružni „bokeh“. Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM i Canon RF 85mm F2 MACRO IS STM imaju devet krilaca otvora blende, dok Canon RF 50mm F1.8 STM ima sedam.
2. Sečenje i lepljenje
„Volim da dodam malo magije na snimke pomoću „bokeh“ elemenata prilagođenih oblika“, nastavlja Rouzi. „Takođe ih je lako kreirati. Samo uzmite list papira ili kartona i položite ga na sto, zatim postavite objektiv na njega tako da prednji kraj bude okrenut nadole i opcrtajte po ivici. Zatim isecite po onome što ste opcrtali i ostavite jezičke koje možete da preklopite preko kraja objektiva. Možete da ih koristite da biste šablon zadržali na mestu pomoću elastične trake.“
„Za ovaj projekat sam koristila dva različita isečka“, kaže Rouzi. „Za snimak šolje iz koje izlazi para u obliku ljubavnih srca (ispod) napravila sam isečak u obliku srca, a za autoportret sam se odlučila na zvezdu.“ „Bokeh“ u obliku srca može slike venčanja ili dana zaljubljenih da učini zaista romantičnim, dok zvezde predstavljaju zabavan dodatak rođendanskim snimcima ili sezonskim proslavama.
„Možda će biti potrebno malo isprobavanja da biste odredili pravu veličinu isečka za najbolji efekat, u zavisnosti od fotoaparata i objektiva koje koristite, ali će se to isplatiti na kraju“, dodaje Rouzi. „Za objektive sa manjom žižnom daljinom, kao što je Canon RF 35mm F1.8 MACRO IS STM, pokušajte da koristite manje isečke.“
3. Osvetlite
„Da biste kreirali „bokeh“ oblike na slici, biće vam potrebna svetla. Svako defokusirano svetlo će poprimiti oblik isečka, pa je idealan niz vilinskih svetala u pozadini. Okačite ih u red ili grupišite – šta god da vam najviše odgovara za sliku koju želite da kreirate. Da biste osvetlili glavni objekat u prednjem planu, biće vam potrebno jedno intenzivnije svetlo. Ne brinite ako nemate svetlo za fotografisanje. Stona lampa ili sobno svetlo će biti dovoljno, a možete čak i da iskoristite dnevno svetlo koje ulazi kroz prozor.“
Rouzi takođe voli da doda malo boje. „Jedan od mojih omiljenih trikova je korišćenje starog CD-a za odbijanje glavnog svetla, kako bi na subjekat padale različite boje. Možete da promenite položaj i ugao diska da biste prilagodili efekat.“
4. Izaberite postavke
„Da biste maksimalno povećali zamućenje pozadine, koristite najširi otvor blende objektiva“, kaže Rouzi. „Obično snimam u ručnom (M) režimu. Prvo izaberite najmanji f-broj, a zatim dovoljno veliku brzinu zatvarača da biste izbegli zamućenje usled pokreta. Najbolje je da fotoaparat stavite na stativ i da koristite brzinu zatvarača od najmanje 1/125 s za portrete, ali manje brzine zatvarača su u redu za snimanje slika mrtve prirode bez kretanja. Pregledajte sliku u elektronskom tražilu ili na zadnjem ekranu fotoaparata bez ogledala, odnosno na zadnjem ekranu DSLR fotoaparata u režimu prikaza uživo, pa povećajte ISO postavku ako slika izgleda previše tamno. Pokušavam da ne idem iznad ISO 400 sa fotoaparatom Canon EOS 200D kako bi snimci izgledali što je moguće detaljnije i bez šuma, ali možete da izaberete mnogo višu postavku sa novijim Canon EOS R fotoaparatima bez ogledala.“
5. Smestite sebe u kadar
„Za autoportret sa mogla da koristim ekran sa promenljivim uglom koji je dostupan na mnogim fotoaparatima kompanije Canon, ali više volim da koristim aplikaciju Canon Camera Connect na telefonu“, kaže Rouzi. „Sve čini jednostavnim. Sliku možete da pregledate na telefonu u realnom vremenu i da dodirnete ekran da biste izabrali tačku za automatsko fokusiranje. Za portrete, to će obično biti oko koje je najbliže fotoaparatu. Takođe je praktično da koristite funkciju automatskog tajmera od dve sekunde na fotoaparatu. To vam daje dovoljno vremena da spustite telefon i zauzmete pozu pre nego što se snimak napravi.“
6. Vreme za eksperimentisanje
Nakon što savladate osnove, možete da koristite iste tehnike kako biste postigli upečatljiv izgled sa portretima prijatelja i članova porodice. Rouzi kaže da se isplati eksperimentisati sa konfiguracijom. „Možete dramatično da promenite izgled i doživljaj slika tako što ćete samo neznatno promeniti položaj subjekta i fotoaparata ili snimati iz različitih uglova. Promenom rastojanja između objekta u prednjem planu i vilinskih svetala u pozadini može da se postigne još veća upečatljivost. Obožavam da dodajem rekvizite i osvetljenje u različitim bojama kako bih prilagodila raspoloženje. Samo pustite mašti na volju.“
Inspirisani ste ovim kreativnim tehnikama? Pogledajte Rouzine savete za korišćenje „bokeh“ oblika za kreiranje prelepih efekata osvetljenja na TikTok-u, pa isprobajte dodavanje zabavnih efekata na svoje slike. Podelite rezultate sa heš oznakom #FreeYourStory i označite @canonemea.
Napisao Metju Ričards
Slični proizvodi
-
Fotoaparati bez ogledala
EOS RP
Mali, lagani i intuitivni fotoaparat punog formata bez ogledala, dizajniran za putovanja i svakodnevno fotografisanje. -
Fotoaparati bez ogledala
EOS R6
Šta god da snimate i kako god da snimate, EOS R6 vam omogućava da pokažete kreativnost na načine za koje niste verovali da su mogući. -
RF objektivi
RF 35mm F1.8 MACRO IS STM
35mm f/1.8 MACRO sa velikim otvorom blende za širokougaonu perspektivu, fokusiranje izbliza i hibridnu stabilizaciju slike. -
Standardni objektivi
RF 50mm F1.8 STM
Kompaktni, tihi i lagani RF objektiv sa fiksnom žižnom daljinom od 50 mm i širokim otvorom blende f/1,8, savršen za realizovanje vaše kreativne vizije. -
RF objektivi
RF 85mm F2 MACRO IS STM
RF 85mm F2 MACRO IS STM pruža svestranost izbliza, uz prefinjeno telefoto komprimovanje i stabilizaciju slike u 5 koraka u kompaktnom, laganom telu.