Osnaživanje IT inovacija: Tri koraka do vremena za planiranje i strategiju

IT decision maker empowering IT innovation

Da li ste ikada želeli da napravite korak unazad i planirate budućnost, ali niste imali vremena za to?

Ako ste donosilac odluka u IT sektoru (IT Decision Maker – ITDM), odgovor je verovatno da. U našem najnovijem izveštaju o istraživanju anketirali smo preko 1.700 ITDM-ova širom Evrope o njihovim iskustvima u poslednjih nekoliko godina – kao i njihovim prioritetima za godine koje dolaze.

Jedan od najupečatljivijih zaključaka bio je da su ITDM-ovi zauzetiji više nego ikada pre. Zapravo, u proseku troše 7% više vremena na svoje obaveze nego što je to bio slučaj na vrhuncu pandemije 2021. godine. Zbog svih tih zadataka koji zahtevaju vreme, lako može da se dogodi da strateško planiranje padne u drugi plan. Šta ovo istraživanje predlaže IT liderima kako bi imali više vremena na raspolaganju?

Inovacija: Izazov i rešenje

Strategija i planiranje spadaju među najbitnije odgovornosti svakog IT lidera, međutim, poslednjih godina im je sve teže da pronalaze vremena za njih. Godine 2019. planiranje i strategija bili su na drugom mestu po količini vremena koje su im posvećivali, ali su do 2021. godine pali na treće mesto otpozadi na listi prioriteta.

Do kraja 2023. godine bilo je ohrabrujuće videti da se strategija vratila na četvrto mesto – što se odrazilo i na planove ITDM-ova koji se odnose na inovacije. ITDM-ovi su rekli da ozbiljno posmatraju tehnologiju kakvu predstavljaju automatizacija i veštačka inteligencija. Iako je to verovatno bilo podstaknuto organizacionim potrebama, činilo se da je poticalo i od potrebe ITDM-ova da ponovo imaju više vremena na raspolaganju, što bi im omogućilo da se zaista usredsrede na posao koji im je bitan. Na primer, 51% njih su izjavili da je jedan od argumenata u korist usvajanja automatizacije to što bi im ona omogućila da se lično više usredsrede na zadatke koji se tiču strategije.

Problem je u tome što implementiranje novih inovacija zahteva vreme, a vreme je upravo ono što oni nemaju. Zapravo, kada su ih pitali koji su im prioriteti po pitanju ulaganja, ITDM-ovi su često odgovarali da su toliko zauzeti rešavanjem svakodnevnih problema da ne mogu detaljnije da se posvete usvajanju tehnologija poput veštačke inteligencije: ITDM-ovi koji provode više vremena u oblastima kao što su bezbednost informacija i održavanje uređaja imaju 10% manje šanse da investiraju u veštačku inteligenciju – iako ona može da im bude dobra podrška u nekim od tih zadataka.

Na koji način ITDM-ovi mogu da postignu više sa svojim vremenom i daju sebi prostora za inovacije? Nastavite da čitate da biste saznali naša tri najbolja saveta.

1. Ulažite u pouzdan hardver

Naše istraživanje ističe da problemi sa uređajima ITDM-ovima predstavljaju izazov koji se ponavlja. Njih 38% je izjavilo da im rešavanje problema sa uređajima i dalje oduzima znatnu količinu vremena. Suočavanje sa nepouzdanim hardverom unazađuje IT lidere i njihove timove i odvlači im pažnju sa strategije i inovacija.

Izborom hardvera sa dokazanom pouzdanošću, ITDM-ovi mogu manje vremena da troše na popravljanje i zamenu uređaja, a više na dugoročno planiranje. Ovaj pristup ne samo da daje prednost njihovim timovima, već poboljšava produktivnost u celoj organizaciji zbog kraćeg vremena neaktivnosti.

2. Uvedite dodatnu podršku za servisiranje

IT timovi obavljaju redovno servisiranje uređaja tokom čitavog njihovog radnog veka, kako bi njihove performanse bile najbolje moguće. Međutim, iako neki ITDM-ovi odlučuju da se servisiranje obavlja unutar kompanije kako bi uštedeli novac, to obično podrazumeva trošenje dragocenog vremena IT timova.

Servisiranje podrazumeva značajan nivo organizacije. Tada IT timovi treba da svedu prekide rada na najmanju meru, da prave rasporede u skladu sa tim, blagovremeno naručuju odgovarajuće delove i rešavaju eventualne greške ili probleme do kojih dođe. Istraživanje je pokazalo da ova kontinuirana podrška ne samo da oduzima mnogo vremena, već je i zahtevna: 24% ITDM-ova izjavilo je da održavanje hardvera smatra zahtevnim.

Srećom, modeli servisiranja su se značajno razvili poslednjih godina. Vodeći dobavljači hardvera često nude privlačne opcije za servisiranje, čak i uz mogućnost prelaska na pakete sa potpunim upravljanjem, po potrebi.

3. Izgradite dobro integrisane ekosisteme tehnologije

Ubrzani prelazak na hibridni rad naveo je ITDM-ove da ulažu u nove alatke za saradnju. Međutim, ulaganje u mnoge nove tehnologije za kratko vreme može da dovede do toga da IT infrastrukture organizacije postanu složenije i fragmentisanije.

Sa svakim dodatnim slojem tehnologije treba uzeti u obzir i integraciju sa prethodnim sistemima. Naše istraživanje je pokazalo da su ITDM-ovi veoma svesni ovoga. Na pitanje kako planiraju da poboljšaju hibridni rad u svojoj organizaciji, prioritet broj jedan bio je bolja integracija sa infrastrukturom i platformama u kancelariji.

Takođe možemo da vidimo da su donosioci odluka u IT sektoru zabrinuti zbog složenosti njihovog trenutnog ekosistema, sudeći po njihovim prioritetima u pogledu nabavke za naredne tri godine. 34% ITDM-ova kaže da im je prioritet da se unapredi ili konsoliduje postojeća IT infrastruktura. Posmatrano zajedno, jasno je da su stalna složenost i nedaće sa integracijom glavni problemi za IT lidere i da čak mogu da onemoguće dalje inovacije.

Na pitanje šta im je zaista važno pri razmatranju nove kupovine, kao najvažniji faktor ITDM-ovi nisu naveli cenu ili kvalitet – već je to bila kompatibilnost. Rešavanje neprestanih složenih izazova kompatibilnosti ne predstavlja dobar način upotrebe vremena za IT timove u poređenju sa strateškim planiranjem. Ako preuzmu rizik ulaganja u inovacije, ITDM-ovi žele da budu sigurni da će se nova tehnologija uklopiti u postojeću konfiguraciju – kao i budući dodaci – bez potrebe za stalnim angažovanjem IT tima.

The hardware opportunity

Prilika za hardver

Suštinski deo IT infrastrukture svake organizacije predstavlja hardver. Donošenjem pametnih odluka u procesu nabavke hardvera, zahvaljujući toj investiciji ITDM-ovi mogu da dođu do slobodnog vremena koje mogu da posvete strateškom radu.

U ponudu hardvera utkali smo iskustvo koje smo stekli u partnerstvima sa organizacijama svih veličina. Zbog toga su naši uređaji za štampanje i skeniranje napravljeni da traju, zahvaljujući tehnologiji koja omogućava rad danima, mesecima i godinama pred nama. Dobili smo čak i priznanja za to, kao što je nagrada koju dodeljuje Buyer's Lab Inc. (BLI) za najpouzdaniji brend za A3 format u periodu od 2022. do 2024.

Svi naši uređaji imaju najsavremeniju tehnologiju, koja omogućava ITDM-ovima dodatnu fleksibilnost servisiranja. Na primer, naše tehničko osoblje može daljinski da obavlja redovne servise, čime se štedi vreme i smanjuju emisije štetnih gasova. Naši uređaji takođe imaju dugotrajne delove koji se lako menjaju.

Na kraju, naša tehnologija je osmišljena tako da se neprimetno integriše u postojeću IT infrastrukturu, a tu su i naši stručnjaci, koji mogu u saradnji sa vama da obezbede besprekornu integraciju sa postojećom tehnologijom. A pošto možemo da ponudimo kombinaciju hardvera, rešenja i usluga koji će zadovoljiti svaku poslovnu potrebu, ne morate da objedinjujete IT ekosistem od više različitih proizvođača.

Prekretnica za ITDM-ove

Naša istraživanja pokazuju da je posao ITDM-ova teži, ali da su i dalje entuzijasti kada su inovacije u pitanju. Postoji mnogo načina na koje nove tehnologije mogu da promene poslovanje preduzeća. Međutim, da bi se iskoristile te mogućnosti i ubrzala primena inovacija, ITDM-ovima je potrebno više vremena i mentalnog kapaciteta da bi se usredsredili na planiranje. A da bi to dobili, njihov uspeh se često ogleda u postavljanju stvari na pravi način od temelja. Kupovina hardvera koji ne stvara dodatni posao za njihove timove i njih – tako što traje duže, olakšava servisiranje i neosetno se integriše u postojeću infrastrukturu.

Zanima vas kako hardver kompanije Canon može da vam pomogne u transformaciji poslovanja? Kompletan portfolio proizvoda za štampanje i skeniranje istražite ovde.

Dodatno istražite

Barometar IT transformacije

Uvidi od 1.700 IT lidera sa sedam EMEA tržišta o tome kako je njihova uloga evoluirala između 2019, 2021. i 2023. godine, uz predviđanja i prioritete za naredne tri godine.

Otključavanje inovacija: Oslobađanje IT lidera iz ciklusa „popravljanja“

Tokom 2023. godine IT lideri su bili zarobljeni u ciklusu „popravljanja“, što je sprečilo inovacije. Sada je vreme da ih oslobodite za stvarni napredak. Saznajte kako.

Da li je prelazak na hibridni rad zaista završen?

98% IT lidera i dalje usavršavaju svoj hibridni radni model. Otkrijte oblasti za koje su rekli da su prioritet broj jedan i zbog čega su to rekli.

Da li zaposleni zaista ozbiljno shvataju korišćenje podataka u skladu sa propisima?

Korišćenje podataka u skladu sa propisima: glavobolja za IT lidere. Kako postići ravnotežu između slobode i kontrole? Saznanja iznesena u izveštaju Barometar IT transformacije otkrivaju aktuelne probleme.